Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Τουρκίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Τουρκίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Τουρκίας (JWRC) :  Η πρώτη «δράση» αναφορικά με τις τακτικές…

Όσα συνέβησαν στο Ράλλυ Ιορδανίας, ήταν αναμενόμενο να προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων. Επικεφαλής ομάδων, οδηγοί, άνθρωποι του χώρου, αλλά και δημοσιογράφοι, προχώρησαν σε μία σειρά από δηλώσεις, οι οποίες όπως ήταν φυσικό κατακεραύνωναν όσα είδαμε στις ε.δ. της Ιορδανίας. Μέχρι πριν από λίγες ημέρες, η Παγκόσμια Ομοσπονδία τηρούσε σιγή ιχθύος. Εχθές το βράδυ, όμως, κυκλοφόρησε μία έντονη φημολογία αναφορικά με αλλαγή στους κανονισμούς! Συγκεκριμένα, αυτό που ακούστηκε ήταν ότι όσοι αποφάσιζαν να μπουν σε μία ε.δ. με προπορεία θα δέχονταν την ποινή που τους αναλογεί, αλλά θα εκκινούσαν στη σειρά εκκίνησης που προβλεπόταν. Κάτι που ουσιαστικά θα αχρήστευε οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια.

Τελικά, αυτό δεν έγινε ποτέ. Αντί αυτού, η οργανωτική επιτροπή του Ράλλυ Τουρκίας, δημοσίευσε σήμερα ένα δελτίο πληροφοριών, το οποίο και ανέφερε ότι σύμφωνα με τον κώδικα και τους κανονισμούς, κάθε ενέργεια που είναι επιβλαβής αναφορικά με τον αγωνιστικό μέρος ενός αγώνα, αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα, θα τιμωρείται. Και συνεχίζει: «Παρακαλώ, να λάβετε εις γνώση σας, ότι οι αγωνοδίκες έχουν τη δικαιοδοσία να ερευνήσουν κάθε ενέργεια κατά τη διάρκεια του αγώνα, η οποία και υποκύπτει στην παραπάνω κατηγορία. Οι αγωνοδίκες έχουν την απόλυτη εξουσία να αποφασίσουν ποια ποινή θα επιβληθεί».

Με λίγα λόγια, αντί να αλλαχθούν οι κανονισμοί, οι αγωνοδίκες προειδοποιούν ότι θα μπορούν να τιμωρήσουν τους αγωνιζομένους, αν θεωρήσουν ότι κάποιος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τους κανονισμούς και να φτάσει στο κοντρόλ νωρίτερα από το επιτρεπόμενο. Είναι αυτή λύση; Αναμφίβολα, όχι! Είναι δεδομένο ότι οι ομάδες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να «θυσιάσουν» οδηγούς τους για να κερδίσουν αυτό που επιθυμούν, την ώρα που δημιουργούνται κι άλλα ερωτηματικά! Ποια είναι αυτά; Πως θα ενεργήσουν οι αγωνοδίκες στην περίπτωση που ένας οδηγός κόψει σκόπιμα πριν το τέλος μίας ειδικής για να έχει καλύτερη θέση εκκίνησης για την επόμενη μέρα; Αυτό δεν επηρεάζει και δεν βλάπτει το σπορ γενικότερα; Φυσικά, ναι! Θα υπάρχει και σε αυτή την περίπτωση αυστηρή ποινή; Πολύ δύσκολα. Η ουσία είναι ότι για ακόμα μία φορά η Παγκόσμια Ομοσπονδία ακολουθεί μεσοβέζικες λύσεις, χωρίς να επιλέγει τη ριζική αλλαγή. Και μάλιστα, σε ένα θέμα που όλες οι πλευρές είναι σύμφωνες. Όλες, είπατε; Μάλλον, όχι. Απλά, ανατρέξτε και διαβάστε τις δηλώσεις του κ. Malcolm Wilson το τελευταίο διάστημα, ο οποίος μέχρι και σήμερα θεωρεί ότι η στρατηγική είναι αυτή που δίνει ενδιαφέρον στο θεσμό! Και φυσικά, μη θεωρήσετε ότι αυτές είναι αποφάσεις της οργανωτικής επιτροπής του Ράλλυ Τουρκίας. Η επιτροπή Ράλλυ της FIA είναι στην Κωνσταντινούπολη και συνεδριάζει. Και μάλιστα, αύριο θα έχουμε και νεότερα αναφορικά με το πρόγραμμα του 2011. Ναι, το γνωστό πολυαναμενόμενο και αντίστοιχα διαφημισμένο καλεντάρι, στο οποίο όπως σας είχαμε αναφέρει από την αρχή χωρίς να σκορπίσουμε τον πανικό, περιλαμβάνεται και το δικό μας Ακρόπολις._Π.Τ.panost@4troxoi.gr